Wednesday, 20 February 2013

Shame on me!!

So I've reached a decision after yet another late post it's obvious that there's just not enough hours in the day to fit a blog post in so as you may see by my lil link at the side I'm going down the "blogging without obligation" route lol it doesn't mean I'm only gonna post once a month lol but it does mean that if i don't get enough time to post that i don't have to beat my self up over it which is exactly what I've been doing. So no longer will you see me write "be back tomorrow" it'll be I'll get here when i get here! I am setting my target at twice a week at the very least.
                     So without further ado here's some cards, these are still ones that i entered into the SCS these are the last ones from January though lol then it's going to be February's cards after today, I'm also going mad to enter some challenges like i used to but I'm still working on organising my craft stuff (it's a never ending job!) as soon as i have finished cataloguing my stamps I'll get cracking but i know if i start the cards now I'll still be organising this time 2020 lol
                   Both cards are for SCS AOCC the first is a 60th birthday card I've used brown and cream card i kinda went a bit vintage but not over the top with it, the papers are K&Co and I've inked around the edges, the brown paper the flowers are matted onto is from a pad that i bought when i very first stated card making it's a chunky pad with different plain papers and it was a bogof! I love this brown one it has a lovely grainy texture, i cut them down and used a corner punch and eyelets to create tabs. I added some brown polka dot ribbon and some pretty roses, a border punch and a die cut heart that i dry embossed and then inked over and then a printed sentiment (which i hate adding sometimes it's nice just to leave them sentiment free)
                  The next one is an engagement one, I've used black and white as it's always so dramatic but classy looking, the card base is Black then mounted onto white, then I've scored diagonal lines on some black pearlescent paper added a couple of gems to that then used a Prima background stamp and then cut them out using a heart die again adding a couple of gems to those. My faithful MS border Punch came out again, added some thick white satin ribbon, a puffy bow, black button and yet more gems! Then cut the sentiment out with oval nesties and mounted it used some sticky squares and then guess what.........i added more gems lol This went down a treat which i was pretty pleased about! Hope you guys like them...please leave a comment i love to read them good or bad and I'll be back during the week. Big hugs xxxxxx

Wednesday, 13 February 2013


Ok so i know i said i'd be back the next day to post more cards but OMG this week has been a nightmare, can we say drama that involves teens? Yup it's been that kinda a week but i'm not gonna bore you guys with it!!
                  I wanna say a massive thanks to those who took the time to comment i was so worried that no-one would even pay any attention to my blog as i'd abandoned it for sooo long but i was surprised to see ANY comments, so thank you so much it meant the world to me.
                   Now onto cards these are 2 more i've made for SCS, this first one is for the CCC13 and we had to use non traditional colours... well these colours are definatley non traditional, the stamp is holly and it was one i found at the bottom of my stamp drawer, i must of had it years but don't remember where i got it from. I stamped it in versamark black but decided not to colour it, i used green gingham dp and a yellow swirl die cut, some nesties, dusky green organza ribbon and green gems. The picture is blurry but think that was because i photographed it at night, so sorry about the quality.

                 The next one is for the SCS AOCC13 this challenge is gonna help me so much i can stock up on the cards i need for the year woo hoo. I'm forever rushing around at the last minute trying to make cards for someone's birthday etc so this year i figured i'd stock up, only trouble is as i'm making them i'm sending them out lol our family is massive AND the kids always need something for a friend but at least i'm not panicking! This one's a vintage one (yep i lurve vintage!) and i like this (don't pass out lol) this is another generic stamp bought on Evilbay years ago and as much as i love it i never ink it up, i always forget i have it. I stamped it with Tim Holtz vintage photo, added some sponging so it blended onto the background better, it's mounted onto Burgandy card the DP is from K&Co those guys have vintage paper down to a fine art and are my favorite for vintage papers. I bought the italian braiding from that evil place and yeah it's one of my favourite places to shop! There's a little adhesive scalloped border just underneath that was sent to me in a swap, then i've punched two layers of MS doily border and under them added some really beautiful delicate lace. I then added a printed sentiment that was also sponged. I added roses and leaves, a gold corner and finished it off with some pearls. I then made a matching box and that was it all done!  I really hope you like it, i know i do but then i am biased! Please leave a comment even if it's constructive critisim i'll happily take it on board, I'll be back tomorrow to post more (definatley lol) hmmm thinking of locking the teens in a room for a that legal?  ;)Take care and Big Hugs xxxxx

Friday, 8 February 2013

Yay a new card!!

Ok ok i know it's taking ages to sort my blog i've been soooo busy but i'm still making cards, yay!!! I'm still mad at myself for deleting most of my posts so guess i'll have to kinda start again, there are some posts but not many, i'm still working on my blog to be fair i'm just being a fussy mare i can't make my mind up which design i want and i'm trying to figure out how to centre my blog title on a header lol. I have entered myself in some challenges on Splitcoast i'm doing the All occasions 2013 and the Christmas card challenge 2013, so not only has it perked up my mojo but all my christmas cards and all occasion cards will be done for the cool is that? And i'm enjoying it, it's helping me forget about the stressy crap we're dealing with and giving his lordship free reign of the TV without out me complaining bout all the silly cop shows he watches! Mind you could be worse he could be into footie too! hee hee.
      Anyway i suppose i'd best show you a couple of cards eh? well these are ones done for my SCS challenges The first one is a new baby one (yep my most popular order) the image is printed as well as the sentiment, i've used my nestie labels to cut and mount the image, used my ever faithful MS doily border punch, sissix heart die and photo corner die, Marianne swirl die, roses, pearls, a lil bit of pink ribbon and a wee embellie. I've edged the sides with some versamagic,sadly thats the only bit of stamping on it but it looks ok all the same.

The next one is a christmas card using one of my fave Penny Black stamps it's "Hand Posted" it's been watercoloured the papers are printed i've used some gorgeous pale blue polka dotted ribbon and adhered a fabric snowflake to it, i've stamped a sentiment in red ink and added some stickles to the snowflakes...of course lol. I like it kinda......well it wouldn't be like me to actually like one of my cards i'm really critical of my own stuff much to my tribe's annoyance, i tend to make a card, go in and show them saying "look what i made..............i don't like it" lol while they're sitting telling me it's lovely...ahhh crafters!!
             Anyway i'll come back and post a couple more tomorrow, please leave me a comment i do love them and i'll know you've stuck with me. Oh and don't be alarmed if my blog keeps changing i'm determined to find the one that makes me go "wow" Hugs to you all xxxx